מחקרים

siRNA לחלבון BcL-xL הוביל להשפעה סינרגטית של ציספלטין ב-NSCLC

פורמולציה של anti-Bcl-xL siRNA בתוך EGFR-targeted nanomedicine שיפרה את הפעילות האפופטוטית של ציספלטין בשורת תאים של סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים

סרטן ריאות (אילוסטרציה)
סרטן ריאות (אילוסטרציה)

אפופטוזיס הוא תהליך חשוב, אשר משפיע ישירות על התגובה של תאים סרטניים לתרופות אנטי סרטניות. בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך זה, החלבון BcL-xL ממלא תפקיד מהותי בעיכוב האפופטוזיס המושרת על ידי חומרים כימותרפיים. מכאן שלהורדת הוויסות של חלבון זה עשויה להיות השפעה סינרגטית אשר מורידה את המינון הדרוש של חומרים אנטי סרטניים.

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'International Journal of Pharmaceutics', החוקרים יצרו פורמולציה של anti-Bcl-xL siRNA בתוך EGFR-targeted nanomedicine עם ליגנדים של scFvי(NM-scFv), ופעילותו נבדקה בשורת התאים H460 של סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים (NSCLC).

ה-NMs-scFv anti-Bcl-xL שהופקו נמצאו מתאימים להזרקה תוך ורידית עם גדלים של כ-100 ננומטר, עם רמת monodispersity גבוהה ויכולת complexation של ה-siRNA. הפונקציונליזציה של הננוקומפלקס עם הליגנדים anti-EGFR scFv הוכחה כמאפשרת העברת גנים פעילה לתאי ה-H460, והובילה לכ-63% מהשתקת הגנים, הן ברמת ה-mRNA והן ברמת החלבון.

החוקרים מציינים כי ה-NM-scFv anti-Bcl-xL שיפר את הפעילות האפופטוטית של ציספלטין והפחית את ערך ה-Cisplatin IC50 בתאי ה- H460 בפקטור של שלוש לערך, מ-0.68 ± 0.12 מיקרומולר ל-2.21 ± 0.18 מיקרומולר (p<0.01), בהתאמה, בהשוואה לפורמולציית NM-scFv עם siRNA ביקורת (p>0.05).

מקור:

Phuoc Vinh Nguyen, Katel Hervé-Aubert, Laurie Lajoie, Yoann Misericordia, Igor Chourpa, Stéphanie David, Emilie Allard-Vannier, In vitro synergistic activity of cisplatin and EGFR-targeted nanomedicine of anti-Bcl-xL siRNA in a non-small lung cancer cell line model, International Journal of Pharmaceutics, 2022

נושאים קשורים:  מחקרים,  NSCLC,  אפופטוזיס,  RNA,  ציספלטין
תגובות