מחקרים

העברת siRNA ביעילות גבוהה לטיפול בסרטן

במחקר זה נמצא כי היעילות הגבוהה של הננו-נשא שיוצר הפחיתה צמיחת גידול בבית החזה

14.02.2022, 17:14
תאים סרטניים. אילוסטרציה

פולימרים קטיונים ונשאים מבוססי ליפידים מאפשרים החדרת חומרים פעילים של חומצות גרעין. יחד עם זאת, הרעילות שלהם לתא ויעילות הטעינה הנמוכה שלהם מגבילה את יכולת היישום הקליני של חומרים אלה.

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת Nano Today, החוקרים דיווחו על אסטרטגיה בתחום הננו להעמסה והעברה ביעילות גבוהה של siRNA. באמצעות האסטרטגיה הזו, אינטראקציות אלקטרו-סטטית בין siRNA לקבוצת האטומים המורכבת מפולי-אמידואמינים (PAMAM) בחומר הננו-נשא נתחמו למרווחים בקנה מידה ננומטרי, מה שהגביר באופן משמעותי את יכולת ההעמסה של מולקולות ה-siRNA (העמסה מלאה הושגה ביחס קבוצת אמינו/ קבוצת פוספט (N/P) של 3) בהשוואה לאסטרטגיית הספיגה האלקטרו-סטטית הקונבנציונלית (עם העמסה מלאה ב-N/P של 10.

בנוסף, ה-PAMAM/siRNA השתחרר ברקמת גידול דרך קשר רגיש לחומציות, מה שהוביל לקליטה תאית מוגברת של siRNA. החוקרים ציינו כי על ידי נשיאה של siRNA המוכוונת לקינאזה 1 מסוג דמוי-פולו (Plk1), היעילות הגבוהה של הננו-נשא שיוצר הובילה להורדה בביטויי גנים שהיו למטרה אין-ויטרו ואין-ויוו וכן דיכאה צמיחה של גידול בבית החזה. כמו כן, הננו-נשא אשר העביר siRNA שכוון ל-PD-L1  הוביל עיכוב יעיל של גידול קולו-רקטלי מסוג CT26 דרך שפעול של תגובה חיסונית אנטי-גידולית.

החוקרים סיכמו כי האסטרטגיה ברמת הננו אשר נבדקה במחקר זה מספקת אפיק חדש לחקר מערכות מווסתות חומר קטיוני להחדרת תרופות מבוססות siRNA.

מקור:

WangchengZhang et. al (2022) Nano Today DOI: https://doi.org/10.1016/j.nantod.2022.101418

נושאים קשורים:  מחקרים,  בדיקת חומצות גרעין,  siRNA,  טכנולוגיה ננו-מטרית
תגובות